REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO AUTOSHOP – Sklep motoryzacyjny.
Właścicielem Sklepu AUTOSHOP Sklep motoryzacyjny, działającego pod adresem http://www.autoshop.w.pl jest Michał Gierczak prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą AUTOSHOP Sklep motoryzacyjny wpisany do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki pod numerem NIP:5212989774 REGON 142416472 zwany dalej Sklepem Internetowym.
Adres do korespondencji/Adres do zwrotu Towaru : AUTOSHOP- sklep motoryzacyjny ul. Jugosłowiańska 11 03-984 Warszawa
Konto bankowe Sprzedawcy: mBank 69 1140 2004 0000 3702 7671 4364
Zapytania kierować: adres e-mailowy sklep@autoshop.waw.pl telefon: (+48) 509 900 122 Kontakt telefoniczny z obsługą sklepu jest możliwy od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 19:00, w soboty od 10:00 do 14:00.
Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące na niniejszej stronie i rozpoczynające się z dużej litery (np. Sprzedawca, Sklep Internetowy) należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w powyższym regulaminie Sklepu Internetowego.
§ I Definicje
Sprzedawca - AUTOSHOP Sklep motoryzacyjny działający pod adresem http://www.autoshop.waw.pl którego właścicielem jest Michał Gierczak prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą AUTOSHOP – Sklep motoryzacyjny wpisany do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki pod numerem NIP: 521-298-97-74 REGON 142416472 adres e-mail autoshop.waw.pl oferujący Towary za pośrednictwem Sklepu.
Klient - pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca Sprzedawcy zakup związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
Konsument - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedawcy zakupu nie związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
Kupujący – Klient jak i Konsument;
Miejsce wydania rzeczy – adres pocztowy lub punkt odbioru wskazany w zamówieniu przez Kupującego;
Sklep internetowy – należy przez to rozumieć Sklep Internetowy AUTOSHOP- sklep motoryzacyjny prowadzony przez Sprzedawcę i działający pod domeną internetową www.autoshop.waw.pl;
Sklep stacjonarny – należy rozumieć stacjonarny punkt sprzedaży mieszczący się przy ulicy Jugosłowiańskiej 11 03-984 Warszawa;
Towar–Produkt oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży;
Cena – należy przez to rozumieć cenę Towaru obejmującą również należny podatek VAT (cena brutto) wyrażoną w złotych polskich, ale nie obejmującą kosztów dostawy Towaru Kupującemu; Cena umieszczona jest na Karcie Produktu.
Czas realizacji zamówienia – czas, w którym zamówienie jest kompletowane, wydane Dostawcy i dostarczone na wskazany przez Kupującego adres wydania;
Zamówienie – czynność dokonywana przy wykorzystaniu Koszyka, podczas której Kupujący wyraża wolę kupna wybranych towarów zgodnie z ich opisem, Ceną oraz podczas której dokonuje wyboru formy Dostawy i Płatności oraz dane Klienta
Koszyk - elektroniczny formularz udostępniony przez Sprzedającego, za pomocą, którego Kupujący dokonuje zakupu;
Hasło - oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym;
Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
Karta produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym Produkcie;
Regulamin - oznacza niniejszy regulamin W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2013 r. Nr 0, poz. 1422 ze zm.).
Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu wymieniona w cenniku dostaw znajdującym się pod adresem www.autoshop.waw.pl
Dostawca - oznacza firmę kurierską, z którą współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów. a) firma kurierska b) InPost sp. z o.o. Kraków.
§ II Postanowienia ogólne
1. Poniższy regulamin reguluje zasady korzystania z sklepu internetowego działającego pod adresem www.autoshop.waw.pl, określa zasady zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem sklepu, a także prawa i obowiązki stron biorących udział w zawieraniu umowy sprzedaży.
2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
3. Klienci mogą uzyskać nieodpłatnie dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem linku Regulamin zamieszczonego na stronie głównej serwisu autoshop.waw.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
4. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu utworzenia Konta oraz w celu złożenia zamówienia przez Klienta.
5. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Kupujący następujących minimalnych wymagań technicznych: a) Urządzenie (komputer, laptop tablet, smartfon bądź inne urządzenie obsługujące protokół HTTPS) są podłączone do Internetu, b) Przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producentów przeglądarki oraz systemu operacyjnego urządzenia, z włączoną obsługą JavaScript i Cookies. Do korzystania z niektórych funkcjonalności Sklepu Internetowego oraz Aplikacji, w tym rejestracji Klienta oraz składania Zamówień na Produkty, niezbędne jest ponadto aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).AUTOSHOP zaleca korzystanie z najnowszego dostępnego oprogramowania w celu zapewnienia prawidłowych funkcji Sklepu.
6. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Kupującego przez osoby nieuprawnione, dlatego Kupujący powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Kupującego z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła do własnego konta w Sklepie Internetowym
7. Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
8. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newslettea) Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Załóż konto” oraz (3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
b) Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Kupującego pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez kupującego.
c) Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie Sklepu Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola „Zapisz się”. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
9. Informacje dotyczące Towarów lub opisy zamieszczone przy Towarach nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego i powinny być traktowane wyłącznie jako zaproszenie do zawarcia umowy określone w art.71 Kodeksu Cywilnego
10. Zdjęcia i opisy Towarów oferowanych w Sklepie, a także nazwy handlowe oraz znaki towarowe stanowią własność producenta danego Towaru albo Sklepu i podlegają ochronie przewidzianej w odpowiednich przepisach prawa. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie
internetowej Sklepu są użyte w celach identyfikacyjnych. Zawartość witryny Sklepu (teksty, obrazy, grafika) oraz wszystkie jej fragmenty stanowią własność Sprzedawcy, producentów, dostawców lub podmiotów współpracujących;
11. Zamieszczone na stronach internetowych Sprzedawcy informacje o towarach oferowanych do sprzedaży, takie jak: opis, parametry, instrukcja obsługi itp. pochodzą od producentów towarów. Sprzedawca dokłada starań, aby były one prawidłowe i aktualne. Przed użyciem towarów Klient ma obowiązek zapoznania się informacjami zamieszczonymi przez producenta na opakowaniu towaru.
12. Towary dostępne w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych, chyba że w opisie na Karcie Produktu jest inaczej;
13. Umowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
14. Sprzedawca oświadcza, że od dnia 28 maja w związku z wejściem w życie w całej Europie rozporządzenia prawnego (z transpozycją dyrektywy (UE) 2019/2161 do prawa krajowego) dotyczącego opinii: przedsiębiorcy, którzy udostępniają opinie, muszą poinformować, czy i w jaki sposób zapewniono, aby publikowane opinie pochodziły od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli. Środki podjęte w tym celu muszą być konkretnie wymienione.
15. Oświadczamy, że wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
§ III Obowiązki klienta
1. Kupujący zobowiązany jest w szczególności do:
a) podawania wyłącznie prawdziwych i aktualnych danych w formularzach udostępnionych w ramach Sklepu Internetowego ;
b) nieskładania fałszywych lub nieuczciwych Zamówień;
c) niezwłocznego aktualizowania danych, w tym danych osobowych, podanych przez Klienta w związku z Rejestracją Konta l Zamówień, w szczególności w zakresie, w jakim jest to konieczne dla prawidłowego ich wykonania; Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta w każdym czasie, korzystając z opcji dostępnych w ramach Konta;
d) korzystania z usług i funkcjonalności Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego oraz niezakłócający ich funkcjonowania;
e) nieumieszczania w ramach Sklepu Internetowego lub Aplikacji jakichkolwiek treści niestanowiących recenzji Produktów lub innych treści związanych z Produktami, w szczególności informacji handlowych, treści wulgarnych lub obraźliwych oraz naruszających przepisy prawa;
f) terminowej zapłaty ceny za zamówione Produkty, wraz z kosztami dodatkowymi w pełnej wysokości;
g) terminowego odbioru zamówionych Produktów oraz uiszczania płatności w przypadku wyboru płatności za pobraniem.
§ IV Rejestracja zamówień
1. Kupujący zainteresowany zakupem Towarów za pośrednictwem Sklepu może nieodpłatnie zarejestrować się w systemie Sklepu, prawidłowo wypełniając w tym celu formularz znajdujący się na stronie internetowej Sklepu i uzyskując w ten sposób status zarejestrowanego użytkownika Sklepu.
Rejestracja Kupującego w Sklepie wymaga podania przez Kupującego następujących danych: imię i nazwisko; adres (miasto; kod pocztowy; ulica; numer domu/lokalu; kraj); adres poczty elektronicznej; numer telefonu kontaktowego, określenia Hasła i loginu do własnego konta w Sklepie, a następnie dokonania aktywacji konta. W przypadku Kupujących nie będących jednocześnie Konsumentami niezbędne jest podanie dodatkowo nazwy firmy oraz numeru NIP (wymagane dane oznaczona się znakiem *). Czynności rejestracyjne są dokonywane jednorazowo i są nieodpłatne.
2. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, a akceptuje jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu;
3. W trakcie Rejestracji Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego. W takim przypadku Sprzedawca wyraźnie informuje o celu zbierania danych osobowych Kupującego, a także o znanych Sprzedawcy lub przewidywanych odbiorcach tych danych;
4. Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Sklepu, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu.5. Wyrażenie przez Kupującego zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych nie warunkuje możliwości zawarcia ze Sprzedawcą umowy świadczenia drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Kupującego. Zgoda może być w każdej chwili cofnięta, poprzez złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia Kupującego na Trwałym nośniku. Oświadczenie może zostać przykładowo przesłane na adres Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
5. Po wypełnieniu i przesłaniu formularza Kupujący otrzymuje pocztą elektroniczną na adres podany w formularzu link aktywacyjny , dokonanie aktywacji umożliwia zalogowanie się do systemu Sklepu Internetowego a tym samym zawarcie umowy na prowadzenie usługi elektronicznej Konto Klienta .
6. Kupujący może złożyć zamówienie w Sklepie bez konieczności rejestracji i posiadania Konta.
7. Kupujący posiadający status zarejestrowanego użytkownika Sklepu składa Zamówienie po zalogowaniu się w Sklepie w czterech etapach:
a) wybór towaru i dodanie do koszyka
b) wybór płatności i sposobu dostawy
c) podsumowania zamówienia
d) płatność i zakończenie zamówienia.
8. Kupujący nie posiadający statusu zarejestrowanego użytkownika Sklepu składa Zamówienie w pięciu etapach :
a) wybór towaru i dodanie do koszyka
b) wybór płatności i sposobu dostawy
c) uzupełnienie danych osobowych i miejsca dostawy
d) podsumowania zamówienia
e) płatność i zakończenie zamówienia
10. W zamówieniu Kupujący może wskazać dodatkowo dane wymagane do wystawienia faktury VAT, jeżeli Kupujący żąda wystawienia faktury VAT.
11. Wysłanie przez Kupującego Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z AUTOSHOP-sklep motoryzacyjny Umowy Sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
12. Przyjęcie zamówienia Kupującego zostanie potwierdzone drogą elektroniczną, tj. przekazane na trwałym nośniku na wskazany przez Kupującego podczas rejestracji adres e-mail lub pisemnie na adres wskazany przez Kupującego podczas rejestracji lub podczas składania zamówienia. Potwierdzenie złożenia zamówienia będzie zawierało numer i wszystkie istotne elementy zamówienia,
13. Umowa Sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą zostaje zawarta z chwilą wysłania numeru zamówienia na adres poczty elektronicznej Kupującego,
14. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Kupującemu treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez :
a) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego,
b) przesłanie Kupującemu wiadomości e-mail, o której mowa w § 4. pt. 12
c) treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
15. Kupujący może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem telefonu w godzinach i dniach wskazanych na Stronie Internetowej Sklepu.
16. Kupujący składający zamówienie za pośrednictwem telefonu, wykorzystuje do tego numer telefoniczny podany przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu. Kupujący składa Zamówienie przez telefon podając Sprzedawcy nazwę Towaru spośród Towarów znajdujących się na Stronie Internetowej Sklepu oraz ilość Towaru jaką chce zamówić. Następnie, po skompletowaniu całości zamówienia Kupujący określa sposób Dostawy oraz formę płatności, a także wskazuje, wedle wyboru, swój adres poczty elektronicznej albo adres korespondencyjny. Każdorazowo podczas składania przez Kupującego zamówienia przez telefon Sprzedawca informuje Kupującego o łącznej Cenie wybranych Towarów oraz łącznym koszcie wybranego sposobu Dostawy, a także o wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży. Złożenie zamówienia zgodnie z §4 ust. 12 następuje w czasie rzeczywistym tj, połączenia telefonicznego ze Sprzedawcą, z tą chwilą dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży.
17. Po złożeniu przez Klienta Zamówienia za pośrednictwem telefonu, Sprzedawca prześle na podany przez Kupującego adres poczty elektronicznej lub adres korespondencyjny informację zawierającą potwierdzenie warunków Umowy Sprzedaży. Potwierdzenie zawiera w szczególności: określenie Towaru będącego przedmiotem Umowy sprzedaży, jego ilość, Cenę, koszt Dostawy i informację o wszelkich innych kosztach jakie Kupujący zobowiązany jest ponieść w związku z Umową sprzedaży.
18. Kupujący może wprowadzić zmiany w zamówieniu do czasu jego skompletowania i przygotowania do wysyłki
19. Kupujący może zrezygnować z złożonego Zamówienia do czasu potwierdzenia wysłania Towaru przez Sklep Internetowy,
20. Kupujący nie może anulować Zamówienia, które już zostało wysłane.
21. W przypadku braku Towaru w magazynie Sprzedawcy lub nieoczekiwanego wydłużenia czasu koniecznego do sprowadzenia Towaru przez Sprzedawcę od dostawców, Kupujący jest natychmiast informowany o tym fakcie i związanym z tym wydłużeniem czasu realizacji Zamówienia. W takim przypadku Kupujący może anulować bądź zmienić swoje Zamówienie.
22. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok. Zamówienia złożone po godz. 13:00 w dni robocze, w soboty oraz w niedzielę i święta będą realizowane w najbliższy dzień roboczy.
§ V Ceny i Płatności
1. Ceny podane na stronach Sklepu Internetowego są cenami brutto (zawierają wszystkie cła i podatki, w tym VAT), wyrażone są w złotych polskich i nie zawierają kosztów Dostawy Towaru na adres wskazany przez Kupującego.
2. Kupujący jest zobowiązany każdorazowo uiścić Cenę za nabyte Towary oraz pokryć koszty jego dostawy, które są obliczane przez Sklep automatycznie w momencie składania Zamówienia i są uzależnione od wybranego przez Kupującego sposobu Dostawy i wybranej formy Płatności.
3. Cena wiążąca wskazywana jest w podsumowaniu Zamówienia w momencie jego wysłania do Sprzedawcy, poprzez uaktywnienie przycisku „Zamówienie”
4. Kupujący może wybrać jedną z następujących form płatności:
a) Płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki; wybierając tę formę płatności, Kupujący płaci gotówką kurierowi Dostawcy przy odbiorze przesyłki, płatność jest powiększona o prowizję którą pobiera firma kurierska "za pobranie ''
b) Płatność gotówką przy odbiorze osobistym. wybierając tą formę płatności, Kupujący należność za Towar płaci gotówką Sprzedawcy w Sklepie Stacjonarnym adres: Jugosłowiańska 11 03-984 Warszawa,
c) Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy. wybierając tą formę płatności, Kupujący należność za zakupiony Towar musi przelać na konto bankowe Sprzedawcy (zgodnie z wiadomością, wysyłaną na e-mail Kupującego po dokonaniu Zamówienia): Twoje Zakupy zostaną wysłane natychmiast po zaksięgowaniu wpłaty na rachunek Sprzedawcy. W przypadku płatności na rachunek Sprzedawcy: Nr rachunku bankowego Sprzedawcy mBank 69 1140 2004 0000 3702 7641 4364 Dane do rachunku: AUTOSHOP Artykuły motoryzacyjne Jugosłowiańska 11 Warszawa. W tytule przelewu Kupujący wpisuje numer Zamówienia, imię i nazwisko Kupującego
d) Szybka płatność elektroniczna i płatność kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu ,,Przelewy 24 ” (Regulamin serwisu Płatności 24) https://www.przelewy24.pl/regulamin
Serwis Przelewy 24 jest internetowym serwisem usługowym pośredniczącym w przekazywaniu płatności pomiędzy Klientem a Sprzedawcą. Serwis udostępnia Klientom różnorodne metody wykonania płatności, przyjmuje płatności na swoje konta, potwierdza Sprzedawcy zrealizowanie płatności i przekazuje te płatności na konto Sprzedawcy wybierając tą formę płatności, Kupujący zostaje automatycznie przekierowany na stronę swojego banku. Konto na które dokonasz przelewu należy do społki PayPro S.A która natychmiast powiadomi nas o dokonaniu wpłaty. Towar jest wysyłany po potwierdzeniu przez portal płatniczy Przelewy 24 dokonania zapłaty.PayPro SA (PayPro) – Podmiot świadczący Usługę na rzecz Użytkowników, z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Pastelowej 8 (60-198), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 4 737 100,00 zł, w całości opłaconym oraz wpisany do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014.
5. W przypadku wyboru przez Klienta szybkiej płatności online za pośrednictwem serwisu płatności internetowych Przelewy24, jest on zobowiązany uiścić kwotę określoną w Zamówieniu w ciągu 24 (dwudziestu czterech) godzin od momentu otrzymania wiadomości elektronicznej potwierdzającej otrzymanie Zamówienia. Po przekroczeniu tego terminu, AUTOSHOP jest uprawniony do anulowania Zamówienia, o czym Klient zostanie poinformowany w wiadomości mailowej.
6. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
7. Klient jest każdorazowo informowany przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu o terminie w jakim jest zobowiązany dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy Sprzedaży.
8. W przypadku konieczności zwrotu środków pieniężnych na rzecz Klienta, który dokonał płatności z wykorzystaniem rachunku bankowego, zwrot ten zostanie dokonany na ten sam rachunek bankowy, chyba że inaczej wynika z obowiązujących przepisów prawa. Wskazany przelew środków może zostać dokonany jedynie na polski rachunek bankowy.
9. Sprzedawca dokumentuje sprzedaż towaru zgodnie z żądaniem Klienta
10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen bez uprzedniego informowania Kupującego, z zastrzeżeniem, że zmiana Cen nie może dotyczyć Zamówień będących w trakcie realizacji, chyba że zmianie ulega przedmiot Zamówienia
§ VI Dostawa i koszty dostawy
1. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Warunkiem nadania Towaru jest uiszczenie kwoty wartości Zamówienia
3. Koszty dostawy Towaru są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Towaru
4. W przypadku zakupów detalicznych Towary są dostarczane wyłącznie w dni robocze.
5. Termin realizacji Zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu – Karta produktu, liczony jest w Dniach roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży w wypadku wyboru przez Klienta opcji płatności „za pobraniem.
6. W dniu wysłania Towaru do Kupującego (jeśli nie wybrano możliwości osobistego odbioru Towaru) przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Kupującego informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę (przekazanie przesyłki Dostawcy).
7. Miejscem wydania Towaru jest adres wskazany przez Kupującego wskazany na formularzy Zamówienia. Faktura VAT może zostać wystawiona na inne dane, niż wskazane na formularzu Zamówienia. W przypadku wyboru InPost Paczkomaty Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie jako Dostawcy, miejscem wydania Towaru będzie adres paczkomatu wybranego przez Kupującego w momencie składania zamówienia
8. Dostawca może wydać Towar Kupującemu lub innej osobie obecnej pod adresem wskazanym przez Kupującego w formularzu Zamówienia
9. W chwili odbioru przesyłki Kupujący ma prawo w obecności kuriera Dostawcy sprawdzić stan przesyłki. W razie stwierdzenia uszkodzenia opakowania przesyłki a także jej niekompletności Kupujący i kurier powinni spisać protokół, który następnie powinien zostać przesłany na adres Sklepu: AUTOSHOP- sklep motoryzacyjny ul. Jugosłowiańska 11 03-984 Warszawa. Sprawdzenie przesyłki i spisanie protokołu nie stanowi obowiązku Kupującego będącego Konsumentem.
10. Zgodnie z obowiązującym Prawem Przewozowym Kupujący, który zauważył uszkodzenie przesyłki po odjeździe kuriera, może zgłosić ten fakt telefonicznie firmie kurierskiej. Przewoźnik ma obowiązek przysłać kuriera na miejsce dostawy w przeciągu 7 dni od daty doręczenia przesyłki w celu spisania "Formularza reklamacyjnego".
11. W przypadku nieobecności Kupującego pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, kurier Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku
zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt Dostawy.
12. AUTOSHOP nie ponosi odpowiedzialności za indywidualne ustalenia Klienta z firmą kurierską, dotyczące doręczenia przesyłki, w szczególności takie jak polecenia pozostawienia przesyłki pod domem pod nieobecność Klienta lub przekazania przesyłki jakiejkolwiek osobie trzeciej.
13. W wyjątkowych sytuacjach np. w przypadku równoczesnego złożenia Zamówienia na ten sam Produkt przez wielu Klientów, może zdarzyć się, że system teleinformatyczny nie zdąży zaktualizować stanu magazynowego i Produkt okaże się niedostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania Zamówienia.
14. W przypadku braku danego Produktu w magazynie lub niemożności zrealizowania Zamówienia z innego powodu, Klient zostanie o tym poinformowany poprzez wiadomość e-mail lub telefonicznie. W szczególnie uzasadnionych przypadkach AUTOSHOP może odmówić zawarcia Umowy Sprzedaży w celu ochrony swoich dóbr.
15. Sprzedawca dopuszcza możliwość osobistego odbioru Towaru przez Kupującego w punkcie sprzedaży w Warszawie Jugosłowiańska 11 po wcześniejszym uzgodnieniu. W takim przypadku odbiór towaru możliwy jest wyłącznie przez Kupującego i nie jest możliwe udzielenia upoważnienia osobie trzeciej do odbioru Towaru, chyba że inaczej zostało uzgodnione ze Sprzedawcą.
16. Sprzedawca, zgodnie z wolą Kupującego, dołącza do Towaru będącej przedmiotem Zamówienia fakturę VAT, albo przesyła ją przy pomocy poczty elektronicznej, na adres podany przez Kupującego podczas składania zamówienia. Faktura VAT dostarczana jest przy pomocy poczty elektronicznej w formie pliku elektronicznego w formacie PDF. W celu otwarcia pliku Kupujący powinien posiadać bezpłatne oprogramowanie kompatybilne z formatem PDF. Sprzedawca rekomenduje w tym celu program Adobe Acrobat Reader, które można pobrać bezpłatnie pod adresem http://www.adobe.com
17. W przypadku niezależnego od AUTOSHOP braku możliwości doręczenia złożonego Zamówienia do wskazanego przez Klienta punktu odbioru (spowodowanej np. niedostępnością wybranego punktu, czy przekroczeniem gabarytu paczki) AUTOSHOP zastrzega sobie możliwość wykorzystania innego adresu alternatywnego, jeżeli został podany przy składaniu Zamówienia lub innej formy dostawy. W ramach możliwości podjęta zostanie próba kontaktu z Klientem celem wyboru przez niego innego, preferowanego przez niego sposobu dostawy.
§ VII Odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową.
1. Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
2. Sprzedający odpowiada z tytułu braku zgodności Towaru z umową, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową , oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
a) zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
b) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią (w przypadku Towaru z elementami cyfrowymi).
5. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy bądź wymiany.
6. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jaki wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową. W takim przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy. Przy cenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży.
7. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży.
8. Koszty napraw lub wymiany Towaru ponosi Sprzedawca. Konsument jest obowiązany udostępnić Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedawcy.
9. Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
10. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, gdy:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
b) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
c) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową sprzedaży;
d) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży;
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
11.Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową sprzedaży. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni o dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
12. Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest nieistotny;
13. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca cenę nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
14. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży Konsument może składać w dowolnej formie. Preferujemy formę pisemną, gdzie pismo reklamacyjne może być wysłane na adres Sprzedawcy za pośrednictwem formularza zamieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu pod adres autoshop.waw.pl.15. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej przesłania.
15. Konsument może skorzystać z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Podmiotem uprawnionym, właściwym dla Usługodawcy jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Warszawie.
§ VIII Gwarancje
1. Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora.
2. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na Stronie Internetowej Sklepu.
§ IX Reklamacje
1. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Kupujący może kierować w formie pisemnej lub elektronicznej na adres Sprzedawcy. Można skorzystać ze druku Formularza reklamacyjnego, dostępnego na stronie https://www.autoshop.waw.pl, co jednak nie jest obowiązkowe.
2. Sprzedawca, w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Kupującego. Kupujący ma możliwość zamówienia firmy kurierskiej za pośrednictwem Sprzedawcy, która na koszt Sprzedawcy, w dogodnym dla Kupującego terminie, odbierze reklamowany Towar celem dostarczenia do Sprzedawcy.
§ X Odstąpienie od umowy sprzedaży
1. Kupujący, będący Konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, może w terminie 14 dni od otrzymania zamówionego Towaru może odstąpić od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą na odległość, bez podawania przyczyny (z wyłączaniem przypadków, o których mowa w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta) bez ponoszenia kosztów zwrotu Towaru.
2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy.
3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
4. Można skorzystać ze wzoru Formularza odstąpienia od umowy, zawartego w załączniku nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta albo dostępnego na stronie https://www.autoshop.waw.pl, co jednak nie jest obowiązkowe.
5. Konsument może wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na adres sklep@autoshop.waw.pl. Jeżeli skorzysta z tej możliwości, zostanie mu przesłane niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).
6. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
7. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych prawem (w szczególności przysługującego Sprzedawcy ustawowego uprawnienia do wstrzymania się ze zwrotem płatności)
8. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych kosztów w związku ze zwrotem opłat.
9. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował AUTOSHOP o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Zwrot należy
dokonać na adres: AUTOSHOP Sklep motoryzacyjny Jugosłowiańska 11 03-984 Warszawa
10. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
11. Do oświadczenia o odstąpieniu lub do Towaru Klient powinien dołączyć uprzednio otrzymany Paragon lub Fakturę VAT – co ułatwi rozpoznanie zgłoszenia.
12. Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
a.) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
b.) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
c.) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
d.) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e.) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
f.) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
g.) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia.
13. Pouczenie o prawie odstąpienia od Umowy Sprzedaży są zawarte w Załączniku nr 1 do Regulaminu.
§ XI Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów sprzedaży)
1. Zarówno Kupujący, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.
2. Kupujący, który dokonał Rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Kupującego.
3. Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Kupującego stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Kupującego podczas Rejestracji.
§ XII. Postanowienia dotyczące kupujących nie będących Konsumentami
1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Kupujących niebędących Konsumentami.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Kupującym niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Kupującego niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. W wypadku Kupującego nie będących Konsumentem Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Kupującego sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu Dostawcy, przechodzą na Kupującego nie będącego Konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Kupującemu oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
5. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Kupującego nie będącego Konsumentem zostaje wyłączona.
6. W wypadku Kupujących nie będących Konsumentami Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usług ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Kupującemu stosownego oświadczenia w dowolnej formie.
7. Sprzedawca ani jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Kupującego, jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.
8. W każdym przypadku ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy, jego pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników, odpowiedzialność ta w stosunku do Kupującego nie będącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej Ceny oraz kosztów dostawy z tytułu ostatniej Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych.
9. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
10. W odniesieniu do Klientów nie będących Konsumentami Sprzedawca może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ XIII Postanowienia końcowe
1. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
3. Sądem właściwym dla rozpatrywania wszelkich sporów wynikających lub związanych z umową sprzedaży Towarów zawartą pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym będącym przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, będzie właściwy rzeczowo sąd powszechny.
4. Jeżeli Sprzedający odmawia uwzględnienia reklamacji, a Kupujący będący konsumentem nie chce przenosić sporu na drogę sądową, to ma on możliwość skorzystania z następujących pozasądowych instytucji zajmujących się rozpatrywaniem reklamacji i dochodzeniem roszczeń:
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: http://www.uokik.gov.pl i http://www.rf.gov.pl/. Klient będący Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta.
Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia opublikowania na Głównej Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta na 14 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami § X ust.2 Regulaminu.
Powyższy Regulamin obowiązuje od 17.03.2025
Załączniki: