Formuła oleju mineralnego to: 80% bazy olejowej mineralnej i 20% dodatków uszlachetniających. Ponieważ baza olejowa mineralna powstaje w nieskomplikowanym procesie hydrorafinacji, więc i produkt końcowy jest chemicznie jest prosty, ze swoimi wadami i zaletami.
Oleje mineralne teoretycznie przeznaczone są do starych samochodów z silnikami o dużym przebiegu. Duża lepkość nie będzie powodować wypłukiwania osadów i stwarzać poważniejszych problemów w kwesti uszczelnień. Olej uszczelni przestrzeń między pierścieniami tłoka a cylindrem, a ewentualne spalanie oleju nie będzie tak kosztowne. Wadami olejów mineralnych jest duża zależność lepkości od temperatury i ograniczone zakresy temperatur zastosowania, przez co w trakcie silnych mrozów może być problem z uruchomieniem silnika.
Mimo wszystko, jeśli ktoś porusza się samochodem z dużym przebiegiem i ma ograniczony budżet, to warto zdecydować się na zastosowanie właśnie oleju mineralnego.
Oznaczenia olejów mineralnych klasyfikacja SAE: 15W-40,
Mobil Super 1000 X1 15W40 1L (Gasoline & Diesel)
Oleje Mobil Super™ 1000 mają ustaloną markę w branży, tak więc stosujący je kierowcy mają gwarancję optymalnego działania silnika w swoim pojeździe.
Dostępność: dostępny "od ręki"
Mobil Super 1000 X1 15W40 5L (Gasoline & Diesel)
Oleje Mobil Super™ 1000 mają ustaloną markę w branży, tak więc stosujący je kierowcy mają gwarancję optymalnego działania silnika w swoim pojeździe.
Dostępność: dostępny "od ręki"